Studio Stylizacji


Zapraszamy do wykonania indywidualnej profesjonalnej analizy kolorystycznej. Sesja trwa 2,5 - 3 godzin.
Praktyczne wskazówki uzyskane w trakcie wizyty sprawią, że zyskacie Państwo większą pewność siebie przy zakupach i unikniecie niewłaściwego wyboru. W naszym salonie prowadzone są stylizacje zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn.

W czasie Sesji Analizy Kolorystycznej:

Wstęp do analizy kolorystycznej zawsze zaczyna się rozmową z klientem. Rozmowa wstępna dostarcza informacji o osobowości klienta, jego zainteresowaniach, rodzaju pracy, jaką wykonuje oraz wieku rozmówcy. Te, na pozór niezwiązane z analizą informacje pomagają udzielić profesjonalnych, indywidualnych porad dotyczących wizerunku danej osoby. To, co jednak decyduje o naszym typie urody to:

Znając te podstawowe, ale kluczowe informacje, wykonujemy analizę, przy dobrym, dziennym oświetleniu (nie może być sztuczne światło) używając kolorowe chusty przeznaczone do analizy kolorystycznej.

Analiza kolorystyczna i stylizacja ma na celu dostarczenie informacji na całe życie o tym, jakim typem kolorystycznym jesteśmy i jaka paleta barw będzie w sposób idealny podkreślać atuty naszej urody.
Każdy z nas jest bowiem jednym z czterech typów kolorystycznych, niezmiennym przez całe nasze życie.
Znając swoją paletę kolorów, możemy w prosty sposób dobrać odpowiednią dla siebie garderobę, kolor włosów i make-up, które w zdecydowany sposób podkreślają perfekcyjność naszego wyglądu. Zaprezentowanie siebie, to nic innego, jak odnalezienie własnego indywidualnego stylu, własnego image oraz harmonii między naszym wnętrzem i wyglądem. Obojętnie jaki przyświeca nam cel, czy ma to być podkreślenie własnej osobowości, czy też sprostanie oczekiwaniom w życiu zawodowym, styl i kolor jest podstawową i nieuniknioną metodą. Modą nie jest tylko to, co w danym momencie jest modne, ale przede wszystkim to, w czym dobrze wyglądamy. Harmonia wizerunku odnosi się do naszego naturalnego typu kolorystycznego, pod kątem którego ustalamy właściwe odcienie i barwy nie tylko w ubiorze, ale też w kolorze i kształcie fryzury, jak również w make-up, jakże różne dla poszczególnych typów kolorystycznych. Dzięki umiejętności, indywidualnego dla każdego z nas wykorzystania kolorów w make-up i fryzurze, bez względu na samopoczucie bądź dyspozycję w danym momencie, zawsze możemy uzyskać efekt świeżości i lekkości.

Stylizacja to sztuka odkrywania siebie, to dobór odpowiednich kolorów i fasonów ubiorów podkreślających indywidualną urodę osoby. Każdy z nas pragnie ładnie wyglądać i wywoływać pozytywne wrażenie. Atrakcyjny wygląd poprawia naszą samoocenę, dodaje nam pewności siebie oraz pomaga osiągnąć sukcesy w życiu zawodowym i osobistym. Sekret polega na tym by odkryć, w czym wyglądamy najlepiej, temu służy stylizacja.

Serdecznie zapraszamy

Warto Wiedzieć!
  1. Historia.
  2. Kolory duszy, czyli symbolika koloru.
  3. Kolorystyka ubioru, a komunikacja niewerbalna.
  4. Kolory naszej duszy, czyli barwy naszej osobowości.


1. Historia

Teoria koloru powstała w XIX wieku. Świecie było dwóch wybitnych teoretyków koloru: Johannes Itten i Alfred H. Munssel. Teoria Itten'a oparta jest na mieszaniu trzech podstawowych barw: czerwonej, zielonej i niebieskiej. Teoria Munsell'a opiera się na pięciu barwach: czerwonej, żółtej, niebieskiej, zielonej i fioletowej. Z tych odcieni tworzone są wszystkie kolory pośrednie. Każdy może nosić wszystkie z podstawowych barw zależnie od ich półcieni, wartości i intensywności.

Podstawę do wykonywania współczesnej, profesjonalnej analizy kolorystycznej, ustalił w latach 20 minionego stulecia, szwajcarski nauczyciel malarstwa Johannes Itten. Wszystko zaczęło się od niezwykłego zadania, jakie dał swoim uczniom. Itten poprosił, bowiem, aby uczniowie namalowali obraz używając tylko tych kolorów, które są dla nich najbardziej odpowiednie. Następnie bezbłędnie potrafił wskazać, które kolory wybrali poszczególni uczniowie. Johannes Itten uznał to za dowód, że każdy człowiek posiada indywidualną paletę barw harmonizujących z jego typem urody. Szwajcarski nauczyciel w swoich badaniach postanowił zgłębiać naukę dotyczącą barw. W końcu podzielił harmonizujące ze sobą grupy kolorów, zgodnie z występującymi w naturze porami roku. I tak powstały 4 podstawowe typy kolorystyczne - wiosna, jesień, lato i zima. Dwa z tych typów (lato, zima) są typami chłodnymi, a pozostałe dwa ciepłymi. Współczesna analiza kolorystyczna bazuje na doświadczeniu Ittena.

W Polsce profesjonalna analiza kolorystyczna jest jeszcze rzadkością. Częściej traktowana jest jako krótki dodatek do wykonywanego, przez wizażystkę makijażu. Można jednak zauważyć, iż porady kolorystyczne zaczynają cieszyć się coraz większym zainteresowaniem zarówno ze strony kobiet jak i mężczyzn.

Analiza kolorystyczna, którą proponujemy swoim klientkom i klientom, jest wzbogacona o najnowsze techniki pracy oraz doświadczenia innych kolorystów. Analiza, którą proponujemy uwzględnia, bowiem dwa dodatkowe typy mieszane - typ lato-zima oraz typ wiosna-jesień.



2. Kolory duszy, czyli symbolika koloru.

Czerwony - kolor krwi i życia. Wpływa pobudzająco na organizm. Osoby lubiące czerwień, pragną zainteresowania ze strony innych, uwielbiają być adorowane, często są egocentrykami. Ludzie wybierający ten kolor bardzo wytrwale i pewnie dążą do celu. Są bardzo ekspansywni, często jednak nie są dobrymi słuchaczami. Nie tolerują sprzeciwu.

Zielony - kolor wprowadzający spokój i harmonię. Ludzie, którzy wybierają zielony zazwyczaj są nieśmiali, obdarzają ludzi pewną doza nieufności. Są raczej obserwatorami, niż aktywnymi działaczami. W połączeniu z błękitem oznacza dążenie do odpoczynku, odreagowania konfliktów.

Różowy - Jeśli najczęściej wybierasz ten kolor, świadczy to o Twej wrażliwości i umiejętności kochania. Często jednak brak Ci silnej woli i wytrwałości w podjętych decyzjach. Różowy czasem wiąże się z infantylnym zachowaniem.

Niebieski - Osoby wybierające barwy niebieskie charakteryzują się kreatywnością i twórczym umysłem. To osoby zaradne, potrafiące połączyć teorię z praktyką. Lubią spokojne otoczenie.

Pomarańczowy - Osoby noszące ten kolor są niecierpliwe i bardzo szybko oczekują na efekty swojego planu. Osoby lubiące ten kolor są także wytrwałe i mają silną motywację. To kolor zdecydowanie ludzi aktywnych.

Biały - Kolor optymistów, ale także ludzi, którzy dopiero szukają własnego spojrzenia na rzeczywistość. Może symbolizować stan przejściowy.

Szary - Kolor ludzi opanowanych i pewnych siebie. Dlatego często pozostają oni z boku, nie angażując się w bieżące sprawy. Szary symbolizuje także niezależność i umiejętność krytycznego spojrzenia.

Brązowy - Kolor ludzi mocno stąpających po ziemi, realistów. Ludzie wybierający ten kolor lubią ład i porządek. Często brąz jest jednak skorupą, pod którą chcą skryć swoje prawdziwe oblicze.

Czarny - Kolor ten wybierają albo osoby zdyscyplinowane i pewne swego, albo wręcz odwrotnie- ludzie niepewni swej wartości, szukający dopiero własnego "ja".



3. Kolorystyka ubioru, a komunikacja niewerbalna, czyli symbolika koloru w biznesie.

Stosując odpowiednią kolorystykę w ubiorze służbowym wysyłamy naszemu rozmówcy określony komunikat poprzez określone barwy.

Znając symbolikę koloru, możemy świadomie wybierać kolory, które odpowiednio, aczkolwiek dyskretnie podkreślą naszą osobowość i styl, nie naruszając przy tym klasycznej etykiety biznesowej.

Analiza kolorystyczna jest niezmiernie istotna w kreowaniu wizerunku biznesowego. Wiedza ta jest niezbędna, przy doborze służbowej garderoby. Znajomość swojego typu kolorystycznego daje nam, bowiem przewagę podczas spotkań, negocjacji, czy relacji służbowych.

Czerwony - Szczególnie przyciąga wzrok widza. Sprawia wrażenie pewności siebie. Może jednak powodować wrażenie agresji i dominacji. Ciemne odcienie są klasyczno-dramatyczne, jasne wyrażają dynamiczną i nowoczesna elegancję. Kolor ten symbolizuje temperament i namiętność.

Zielony - Podkreśla wygląd naturalny i sportowy. W zależności od odcienia, można w nim wyglądać młodo i sportowo. Zieleń promieniuje sympatią i ciepłem. Kolor ten symbolizuje odprężenie, równowagę, nadzieję, wytrwałość.

Niebieski - Odcienie ciemnoniebieskie promieniują autorytetem i elegancją, działają uspokajająco (podobnie niebieskie tła na fotografiach). Nieco jaśniejszy odcień nadaje się na stroje sportowe. Kolor ten symbolizuje spokój, zadowolenie, powagę, zaufanie. Często jest używany w uniformach bankowych a także przy kreowaniu wizerunku prezenterów wiadomości informacyjnych.

Biały - Materiały białe są świetliste- prawdziwa elegancja. Kolor ten symbolizuje czystość, lekkość, porządek, doskonałość.

Szary - Kolor klasyczny, ponadczasowy, alternatywa dla czarnego, dobry przy stylu dyskretnie sportowym.

Brązowy - Kolor naturalny i elegancki. Ciemny odcień może być alternatywą dla czarnego. Bardzo dobrze podkreśla klasyczny typ urody.

Czarny - Przeważnie sprawia wrażenie elegancji i odświętności. Dodaje autorytetu. W wizerunku zewnętrznym należy go jednak unikać (pasuje jedynie typowi zimy). Należy wybierać alternatywy czarnego: brązowy, granatowy, szary.



4. Kolory naszej duszy, czyli barwy naszej osobowości.

Sięgając do wiedzy z zakresu wizażu, pedagogiki oraz psychologii, można stwierdzić, iż istnieją kolory naszej duszy, barwy będące "ubiorem" naszej osobowości. Kolory te są wybierane przez nas częściej i chętniej. Zazwyczaj w takich barwach urządzone jest nasze mieszkanie, w ubraniach w tym kolorze chodzimy najczęściej, dany kolor wymieniamy jako swój ulubiony. Nierzadko jednak, kolory te, nie są wcale związane z naszym typem urody, lecz odzwierciedlają naszą osobowość, samopoczucie, charakter.

Dlaczego więc otaczamy się kolorami, które nie pasującymi do naszego wyglądu? Odpowiedzią jest tzw. teoria harmonii w naturze. Skoro, bowiem jesteśmy zimnym typem, częściej w swoim mieszkaniu będziemy otaczać się kolorami chłodnymi i odwrotnie. Potrzebujemy harmonii i spokoju w życiu, a możemy to osiągnąć właśnie poprzez "uzupełnianie się" barw.

Kolory naszej duszy, to nie są jednak tylko barwy, które będą uzupełniały naszą paletę. Odzwierciedleniem naszej osobowości są także kolory, które wybieramy ze względu na temperament. I tak:

Osoby o określonym temperamencie będą wybierać kolory, podkreślające stan ich duszy i ciała. Zdarza się jednak, że sięgamy po kolory, które w sposób szczególny odzwierciedlają nasze cechy charakteru. Często nieświadomie decydujemy się na barwy, które dla kolorysty będą skarbnicą wiedzy o danej osobie.

Dlatego warto wiedzieć i pamiętać, że obok uporządkowanej i harmonijnej analizy kolorystycznej naszego wizerunku i tzw. typu kolorystycznego urody "na zewnątrz", istnieją również barwy naszego wnętrza odzwierciedlające osobowość, samopoczucie i charakter.



Cennik
ANALIZA KOLORYSTYCZNA
(określenie typu kolorystycznego, makijaż instruktażowy
step by step, dobór dodatków, okularów, biżuterii,
zapachu + karnet kolorystyczny) ....................... 250zł